SKIVE IK LANCERER NYT MEDIEINITIATIV TIL KLUBBENS FANS Skrevet d. 21/07 2018

(på billede fra venstre Skive IK's kommunikationskonsulent, Jacob Vedsø og sponsor- og eventchef, Lars Bræmer)

Fodboldklubben Skive IK har netop lanceret et nyt samlet medieinitiativ, der skal være med til at understøtte klubbens satsning på at give mere online-indhold.

Skive IK lancerer nyt medieinitiativ, der skal lave en samlet ramme om klubbens satsning på online-indhold. Bl.a. med videoindslag gennem SIK TV og på den måde give fans og andre fodboldinteresserede mulighed for at komme indenfor og opleve nye, anderledes sider af dagligdagen i fodboldklubben og dens divisionsspillere.

Det kan eksempelvis være videochat med en eller flere spillere, trænere eller sportschefen. Et træningspas. En tur i spillerbussen på vej til udebanekamp eller interviews før og efter en kamp. Fælles for indslagene er at de vil bringe fans, sponsorere, medlemmer og andre interesserede lidt tættere på.

Blandt initiativerne præsenterer klubben sit helt eget fodboldmagasin, som man ellers kender det fra de etablerede medier fx ”Fodboldmagasinet” på DR eller ONSIDE. Dog kun med fokus på Skive IK, så der bliver plads til en masse nørderi og a’ha-oplevelser.

– Et af de steder, hvor man i SIK ønsker at fokusere indsatsen, er i at udbygge vores digitale platforme og styrke fællesskabet med vores fans, sponsorer og øvrige interesserede. Vi har allerede fået lavet ny hjemmeside, en mere strømlignet brug af vores sociale medier samt fået produceret og vist de første indslag fra SIK TV. Derfor glæder vi os selvfølgelig til nu at præsentere en endnu bredere og endnu bedre pakke for de, der følger og interesserer sig for os, siger SIK’s kommunikationskonsulent Jacob Vedsø.

Og i SIK har man da også erfaret, at klubbens potentiale, på det digitale-indhold, er større.

– Vi har undersøgt vores potentiale med statistik fra infomedia, og der er ingen tvivl om, at vi hurtigt fik en fornemmelse af, at der er mange, der er nysgerrige og interesseret i vores klub. Også et større potentiale end der har været udmøntet i følgere og kliks på vores digitale platforme indtil nu. Derfor har vi haft en tilgang, der kort og godt har handlet om at åbne op og have en mere uformel agenda, ved simpelthen at give lidt mere af os selv, siger Jacob Vedsø.

Kommercielt vil SIK’s nye medieinitiativ også give klubbens samarbejdspartnere mulighed for at blive en del af det digitale fællesskab mellem klub og fans ved bl.a. udvikling af relevant branded content gennem diverse platforme. Det er med andre ord tænkt som en organisk platform, hvor klub, fans og samarbejdspartnere i fællesskab sætter rammerne.

- Vi har som brand en stærk profil i vores område. Skive IK er kommunes og en områdets største sportsbrands, og det skal vi fortsat være, samt vi skal udbygge og udvikle denne position. Derfor er vi glade for at have Jacob Vedsø med på holdet, som ved hvordan fodboldbranchens mekanismer er, og som evner at innovere klubbens potentiale kommunikativt og i markedsførings øjemed, siger klubbens sponsor og eventchef Lars Bræmer.

Derfor har Skive IK også skudt den kommende sæson i gang under overskriften ”Lad stoltheden give genlyd i hele byen”, da det netop er den agenda, som man opererer under, med målet om være at være bedst i relationen til fans, sponsorer, medlemmer og øvrige, der vil SIK. Den lokale opbakning, stolthed og følelsen af at folk kan kalde Skive IK for deres klub og hold, er nemlig en vigtig del af den samlede satsning.

- Klubben har et ønske om at være en etableret del af NordicBet Ligaen, og det er klart at med så mange dygtige konkurrenter, både sportsligt og kommercielt, så stiller det krav til os. Hos SIK tror vi på, at hvis vi giver noget, der er med til at afføde en substans, der kan komme vores interessenter til gode, så vil det få positiv effekt også for klubben som brand. På den måde kan disse initiativer skabe værdi for klubben, som vi kan kapitaliserer på. Og det hører også med til at være en moderne fodboldforretning, siger Jacob Vedsø.

Klubbens fodboldmagasin vil komme til at bære navnet ”SIK Close Up”, og vil blive sendt engang månedligt i første omgang frem til november 2018. Programmet vil få præmiere i uge 32, udviklet i samarbejde med Poly Media Productions.