Skive henter ung midtbanespiller i AC Horsens Skrevet d. 04/07 2019

20-årige Frederik Mortensen har skrevet en kontrakt med SIK frem til sommeren 2020. Mortensen tiltræder efter sommerferien på Skive-mandskabet.

Mortensen fik sin fodboldopdragelse i Hjørring IF, inden han skiftede til Viborg FF, før turen gik til Superligaen og en enkelt sæson i AC Horsens.

- Frederik er en ung og meget ærgerrig spiller, og han passer dermed rigtig godt ind i vores, i forvejen, meget talentfulde trup, siger SIK’s sportschef Rasmus Brandhof.

Den 25. april 2017 offentliggjorde Viborg FF, at Mortensen fra 2017-18-sæsonens begyndelse blev en del af klubbens førstehold. Det blev han sammen med en anden nuværende SIK’er Jacob Vetter.

Senere tog den unge midtbanespiller turen til superligaen og AC Horsens. Her blev det dog kun til en enkelt superligakamp, da Frederik Mortensen blandt andet blev slået ud af sygdom i sin start for klubben.

- Han er stadig ung og han vil vende stærkt tilbage. Frederik er hårdtarbejdende og en spiller som kommer meget rundt på banen, så vi er dækket stærkt ind på hans position, vurdere Brandhoft.

SIK’s sportschef glæder sig over, at det er lykkedes at hive den lovende midtbanespiller til klubben.

Vi glæder os rigtig meget til at se ham i SIK og vi er sikker på at han får vist sit store potentiale i SIK trøjen, siger Brandhof.

Navn: Frederik Mortensen
Født: Dronninglund