RØLL: VI ER MINIMUM PÅ HØJDE MED DEM Skrevet d. 16/08 2018

I morgen går det igen løs på Hancock Arena, hvor SIK tager imod Kolding IF i et vigtigt topopgør.

Efter to udebanekampe, hvor skibonitterne har fået sejr i henholdsvis pokaltuneringen mod Ringkøbing og 2. division-kampen med Tarup/Paarup, gælder det Kolding IF på hjemmebane.

Det bliver en ny kamp mod et formstærkt Kolding-hold, der, ligesom Skive-mandskabet, ikke har fået andet end sejre på kontoen i de første kampe. Cheftræner, Thomas Røll, vurderer også modstanderen som et godt hold, hvor der skal være fokus på et fysisk stærkt hold.

- Det er et hold, som jeg har spillet en del imod selv. Det er et rigtig godt hold. Et meget fysisk hold og nogle store drenge, næsten over alt på banen, så rent fysisk får vi vores sag for. Men spilmæssigt er vi minimum på højde med dem, så for vores vedkommende handler det om at holde bolden nede ved jorden og spille hurtigt omkring dem. Så er jeg også overbevist om, at vi er så gode fodboldspillere, at vi nok skal komme til de chancer, der er nødvendig for at få en sejr, siger Thomas Røll.

Kolding IF er blandt de hold, som før tuneringen har ytret ambitioner om oprykning denne sæson. Men cheftræneren forventer dog en modstander, som vil stå langt tilbage og primært forsøge sig på omstillinger. Han slår dog også fast, at spillerne skal kunne klare disse kampe, hvis man vil lege med i toppen og have point på kontoen.

- Defensiven er vigtig i hver kamp, og det vil den også være mod Kolding. Når man møder et hold, som spiller på omstillinger, så skal man være ekstra opmærksom, og det vil vi også komme til i morgen. Selv om de har store ambitioner, så tror jeg også, at vi vil møde et hold, som vil stå utrolig langt tilbage på banen, end hvad normalt er. Men hvis vi får skabt ro og står godt i defensiven, uanset hvilken kamp vi spiller, så giver det også en tryghed længere fremme på banen.

- Det er klart, at jo bedre et hold man møder, jo flere ting er der at være opmærksom på. Men vi skal aldrig nogensinde lægge vores spil efter, hvordan modstanderen spiller. Dog er det klart, at jo bedre et hold man møder, desto flere spillere skal vi selvfølgelig have et ekstra øje på, så det er klart, at game-planen kan se anderledes ud, alt efter hvilket hold vi møder, forklare cheftræneren.

Opgøret mellem Skive IK og Kolding IF fløjtes i gang fredag klokken 19:00 på Hancock Arena. Der vil halvanden time før kampen været åben i fan-zonen, hvor vi endnu engang håber på en stor opbakning fra klubbens fans. Zwei Grosse Bier Baren vil være åben, så der er garanti for masser af god stemning, musik, billige fadøl før kampstart og underholdning i lange baner.