SIK-anføreren forlænger Skrevet d. 14/06 2019

Christoffer Østergaard har fået forlænget sin kontrakt med skibonitterne, så den nu løber frem til sommeren 2020.

Den 26-årige forsvarsspillers aftale med Skive stod til at udløbe efter denne sæson. Men nu har Skive IK forlænget anfører Christoffer Østergaards kontrakt, så den nu løber frem til sommeren 2020.

- Jeg har skrevet under, fordi jeg har været i Skive i 3 år og jeg er rigtig glad for at være i klubben. Der er rigtig mange dejlige mennesker omkring, nogle rigtig gode holdkammerater og et godt setup.

- Derudover har klubben gang i et spændende projekt og sidst men ikke mindst, så har jeg et stort ansvar jeg er rigtig glad for, siger Christoffer Østergaard

Sidste sæson overtog Østergaard anførebindet efter John Dyring indstillede sin aktive fodboldkarriere.

- Jeg fik allerede som 23-årig lov til at bære anførebindet, og det har haft stor betydning for mig, fordi jeg lige netop er blevet vist den tillid. Det er dejligt at blive vist den anerkendelse, så det er jeg helt klart glad og stolt over.

- Jeg trives rigtig godt med at skulle gå forrest, men det ændre ikke på min holdning til hverken træning eller kamp, at jeg er anføre. Jeg har altid forsøgt, når jeg går på banen, at hjælpe min holdkammerater og holde os på rette spor, siger anføreren.

Den tidligere Hobro-spiller har trukket i den gule og blå Skive-trøje over hovedet siden 2016, og i alt er det blevet til godt 100 kampe for Skibonitterne.

Ud over tiden i Skive har Østergaards karriere budt på ophold i Hobro IK og Brabrand IF.