SIK henter MP ‘HJEM’ Skrevet d. 15/07 2019

Det er en gammel kending af klubben, Skive IK kan præsentere. Mathias Pedersen, også kendt som MP, vender ‘hjem’ efter et år i Thisted FC .

Den rutinerede midtbanespiller Mathias Pedersen er tilbage i SIK, hvor han har lavet en aftale frem til sommeren 2020. Mathias Pedersen optrådte sidst for skibonitterne i sæsonen 17/18, samme sæson blive Pedersen også årets spiller i SIK.

- Vi er glade for at det er lykkes os at få en aftale i hus med Mathias Pedersen. Mathias er en hårdtarbejdende og klog fodboldspiller som vi kender ind og ud, præcis som han kender klubben ind og ud, siger SIK’s sportschef Rasmus Brandhof.

27-årige Mathias Pedersen har til i dag spillet 87 NordicBet-liga kampe i den gule og blå SIK-trøje, fra perioden 2014/2015 til 2017/2018, i samme periode er det blevet til 10 mål for skibonitterne.

- Det er fantastisk at kunne byde MP velkommen “hjem”! Mathias kommer med en masse rutine og en masse meter i benene til vores midtbanen. Med underskriften er det lykkes os at få en top central midtbanen i 1. division, og vi føler vi har masser af muligheder på midten nu. Vi glæder os til, at han nu kan bidrage til, at vi etablerer os i rækken, siger Brandhof.

Navn: Mathias Pedersen
Født: 4. juni 1992