SIK SÆLGER HAGELSKJÆR TIL SILKEBORG Skrevet d. 23/07 2018

Skive IK har solgt Anders Hagelskjær til Silkeborg IF, og den 21-årige forsvarsspiller skifter med øjeblikkelig virkning.

Det er godt et år siden, at Skive hentede den unge Anders Hagelskjær, efter hans kontrakt var udløbet i FC Midtjylland. Han har gennemgået en fantastisk udvikling hos skibonitterne.

Sportschef Rasmus Brandhof er da også ærgrelig over, at klubben nu må sige farvel til Hagelskjær, men han glæder sig samtidig over, at det endnu engang er lykkes at udvikle en spiller og sende ham videre til en højere hylde.

- Det er klart, at Anders har været en vigtig spiller for os, og på den måde er vi jo ærgerlige over, at vi ikke råder over ham længere, men han har gennemgået en fantastisk udvikling i SIK, og det er endnu en god historie for os. Vi har endnu engang scoutet godt og hentet en spiller, der har gjort det fantastisk for os, og det er vi stolte over. Det er en god handel for os, og vi ønsker Anders alt muligt held og lykke i Silkeborg. Vi vidste, at der var en kalkuleret risiko for, at han ville blive interessant for andre klubber, og derfor var vi forberedt på det, fortæller Rasmus Brandhof.

Anders Hagelskjær er en ud af 4 inden for det sidste år, der tager turen til en højere raggerende klub, efter at have udviklet sit potentiale i Skive IK. Det drejer sig om Frederik Brandhof til FC Midtjylland, Rasmus Lauritsen til Vejle Boldklub og Mikkel Frankoch til Vendsyssel FF

- Jeg vil i al beskedenhed mene, at vi i klubben godt kan være lidt stolte af os selv. Anders rejse fra at have været hos os, til nu at skulle tørne ud for en af de klubber, der må forventes at være blandt oprykningsfavoritterne til Superligaen, er et tydeligt bevis på, at vi er en klub, der også kan arbejde med den individuelle spiller og understøtte den enkeltes uforløste potentiale, siger Rasmus Brandhof.

Anders Hagelskjær nåede at spille 42 kampe i gult og blåt for Skive IK. Klubben ønsker ham alt det bedste i de nye rammer og for fremtiden – hvor han forhåbentligt kan lægge endnu mere på sit niveau og fortsætte sin positive udvikling.