Anders Gerber stopper i SIK Skrevet d. 25/05 2018

SIK og Anders Gerber stopper samarbejdet ved afslutningen af cheftrænerens kontraktudløb denne sommer, og klubben skal dermed finde en ny træner til den kommende sæson.

Anders Gerber kom til SIK i efteråret, hvor hans opgave var at få truppen på ret kurs, skabe kontinuitet efter en dårlig stime.

Sportschef Rasmus Brandhof mener også, der er blevet arbejdet målrettet og med stor professionalisme, og han har intet at udsætte på den nu tidligere cheftræner.

- Der har været rigtig mange gode tegn på, at klubben og truppen har udviklet sig i en positiv retning under Anders Gerber. Der er kommet en helt anden struktur på holdet og det arbejde, der bliver udført i det daglige. Det er i høj grad noget, som vi kan give Anders en stor del af æren for. Det handler dybest set om, at vi er nået til enighed om ikke at forlænge vores samarbejde, da vi også har en stor tiltro til, at vi har brug for nye øjne, nye idéer og friske tanker for at udvikle os og komme ovenpå efter en sæson, hvor vi har haft det svært, siger Rasmus Brandhof

- Vi vil gerne fra klubbens side sige Anders Gerber en stor tak for indsatsen og ikke mindst hans enorme professionalisme. Og på det menneskelige og personlige plan er der ingen tvivl om, at vi vil savne ham i det daglige. Vi ønsker ham alt det bedste fremover.

Den sportslige ledelse vil nu gå målrettet ind i arbejdet på at finde den cheftræner, der skal stå i spidsen for holdet den kommende sæson. Det er klubbens målsætning af have et navn på plads inden truppen igen samles efter ferien.