SIK forstærkes af Mikkel Vendelbo Skrevet d. 03/07 2019

Skibonitterne har været særdeles flittige, med at få forlænget aftaler før premieren i 1. division. Nu melder klubben også en ny forstærkning i form af 31-årige Mikkel Vendelbo, som kommer efter fire år hos Silkeborg IF.

Mikkel Vendelbo skifter således fra netop nyoprykkede Silkeborg IF til NordicBet Liga-oprykkerne på en et-årig aftale, og det glæder i den grad Sportschef Rasmus Brandhof, som er meget tilfreds med at det er lykkedes at få Mikkel Vendelbo til Skive.

- Mikkel har været vores prioritet nummer et fra starten af, og vi er derfor både glade og super stolte over at det er lykkes at hente ham til klubben, siger Skives sportschef Rasmus Brandhof og fortsætter:

- Mikkel er en super dygtig midtbanespiller med en spilforståelse og en hårdhed i spillet som vi har ledt efter. Han har en utrolig rutine fra mange år i både superligaen og udlandet, en rutine vi håber han kan bruge til at hjælpe holdet, men også sine medspiller med.

Mikkel Vendelbo fik sit gennembrud i Esbjerg, og efterfølgende tog han et ophold i norske Hønefoss BK og tyske Holstein Kiel, før han vendte tilbage til Danmark og til Silkeborg IF. Her var han også en af de rutineredekræfter på et ungt Silkeborg-mandskab.

Nu skal den rutinerede fodboldspiller lægge endnu et lag på, når han får en ny og ansvarskrævende rolle for endnu et ungt og talentfuldt hold.

- Mikkel kommer til at være spillende assistent for Thomas Røll og Martin Thomsen, og skal primært have fokus på den fysiske træning. Vi ser rigtig meget frem til den store erfaring som vi ved Mikkel kommer med, og glæder os til han starter op sammen med resten af holdet, siger Rasmus Brandhof

FAKTA
Navn: Mikkel Vendelbo