SIK DRAGER TIL FYN I NÆSTSIDSTE TEST Skrevet d. 22/07 2018

I dag sætter Skive-holdet kursen mod Fyn, hvor de skal spille mod 2. divisionsmandskabet Middelfart Boldklub. Det er tredje testkamp, inden det for alvor går løs den 4. august på Hancock Arena.

Kampen bliver den først under ledelse af klubbens cheftræner Thomas Røll, der har måtte lade sig afløse midlertidigt af assistenttræner Martin Thomsen. Dog har det ikke ændret på, at skibonitterne har vist gode takter de første par kampe, og holdet er kommet godt fra start, selv med mange nye ansigter i truppen, som først er ved at blive spillet sammen. Derfor ligger Skive cheftræner heller ikke skjul på, at han ser frem til at komme i gang med resten holdet.

- Det glæder jeg mig helt vildt til. Det har været lidt underligt at skulle følge med nede fra Spanien, mens Thomsen stod for de to første kampe - der ville jeg da gerne have været hjemme. Men min ferie har været planlagt lang tid forinden, og det har sådan set også været den eneste ferie, jeg lige får med mine børn og familie, så det kunne jeg ikke lave om på. Men heldigvis har drengene klaret det godt i de to kampe, og håber selvfølgelig at vi kan følge op på de gode takter, som er blevet vist, siger Thomas Røll.

Røll, der kom til denne sommer som Skives nye Cheftræner, er særdeles godt bekendt med størstedelen af modstanderne i den kommende gruppe i 2. Division. Derfor også med dagens modstander han ser, som værende blandt favoritterne til at kæmpe med om de øverste pladser.

- Det er et rigtig godt spillende hold. Et hold og en klub som er meget ambitiøs, og selv om jeg ikke har hørt dem melde noget ud, så er jeg sikker på, at de har et mål om at ligge med helt fremme og spille med om oprykning. Så det er et af de hold, vi skal måle os med, fordi det også er vores målsætning at rykke op. Så det bliver en rigtig god test, vi står overfor, hvor vi kan få en fornemmelse af styrkeforholdet på de to hold, fortæller Skives cheftræner.

Han og klubbens assistent, Martin Thomsen, er allerede i fuld gang med at forsøge at få brikkerne til at falde ordentligt på plads. Og her påpeger Røll dog også, at det ikke er nogen nem opgave, da konkurrencen er stor i truppen.

- Vi er ved at spore os ind på, hvordan det skal komme til at se ud. Men der er rigtig meget kamp om pladserne - og det er helt vildt positivt. Men samtidig også svært for os at vælge de elleve, der skal starte i vores første kamp, så det er en proces vi er i gang med, og derfor skal vi også bruge de to sidste testkampe til at få lagt os helt fast. Vi må heller ikke glemme, at vi allerede onsdagen efter, har en vigtig pokalkamp, og der vil vi også gerne nå så langt som overhovedet muligt.

- Så vi må arbejde videre og samtidig have gjort spillerne klart, at der rent faktisk er rigtig meget kamp om pladserne, så hvis man ikke spiller hver kamp, går verden ikke under af den grund. Det er tvært imod et udtryk for, at der er mange om buddet, forklare Thomas Røll.

Den udtagede trup til dagens opgør:
Marcus Bobjerg, Anders Nørgård – Emil Søgaard, Magnus Jensen, Jacob Vetter, Christoffer Østergaard, Simon Sterring, Frederik Buur – Mathias Bersang, Mads Schäfer Bak, Malthe Dahl Overgaad, Mathias Bonde, Thomas Santos, Mikkel Jespersen– Christoffer Maul, Jeppe Mogensen.

Sidste kamps målscore, Sebastian Denius, er ude med en skade.

Kampen mod Middelfart Boldklub fløjtes i gang kl.13.00 på udebanen i Middelfart - og du kan få flere detaljer fra kampen senere på dagen her på vores hjemmeside.